CLICK! CLICK ! DI SINI

Friday, December 25, 2009

y do i choose golbblog?

knp dlm byk2 nm..golbblog m'jd pilihan utk jd my blog name?ada beberapa sbb yg t'surat n t'sirat sbnrnya. yg t'surat..golb tu asalnya dr p'kataan blog yg dit'balikkn.so i think it's easier 2 remember it that way.idup kita ni pun slalunya x mcm yg kita rncgkn.sumtimes..apa yg kita x rncg or xnk lah yg kita akn dpt..btl x?so sumtimes..TUHAN nk uji kita dgn m't'balikkn apa2 yg tlh kita hajati or rncg.it's a kind of reminder for myself gak la..manusia xkan slalu berada di atas.segala yg b'laku adalah ketentuan ALLAH SWT.tp bkn sumenye kita harus letakkn pd ketentuan ALLAH..kita pun kenela b'usaha.

mksd yg t'sirat plak..goblok dlm bhs jawa b'maksud bodoh.aku hanyalah insan kerdil yg hina lg jahil yg menumpang teduh di bumi ALLAH yg fana ini.betapa bodohnya aku dlm m'jalani kehidupan ku selama ini.aku dikaburi dgn p'kara2 duniawi sehingga adakalanya aku lupa tggjwb2 ku t'hdp TUHAN ku.kegoblokan ku t'serlah bila aku telah t'slh langkah dlm m'buat satu keputusan penting dlm hidup ini.penyesalan yg tiada kesudahan benar2 m'buatkn aku rs goblok seumur hidup.aku bkn saja telah mengecewakn diriku sendiri malahan semua org yg memberi seluruh kepercayaan mereka kpdku.

namun..dgn kegoblokan yg telah aku tempuhi itu juga,byk yg aku belajar ttg kehidupan sbnr di dunia ini.dgn kegoblokan itulah aku menyedari ttg byk perkara yg aku tidak sedar selama ini..ntahlah..titisan airmata je yg mengiringi setiap kali t'ingt ttg betapa golbblog nya diri ini...

maafkan aku diriku..maafkan aku makabah..maafkan aku kpd sesiapa sahaja yg telah aku sakiti dgn ke golbblog kanku ini..

Thursday, December 24, 2009

ABAH

x tau lg ape nk buat.kesian sgt tp mcm da xde pe yg blh dibuat.abah semakin hari semkn sakit..

Wednesday, December 23, 2009

terpanggil..

terpanggil plak nk update blog ni after reading my sis blog..lgpun bowing r kt tmpt keje ni.xde pe nk buat.klu dulu2 zmn sek. rajin menulis diary sbb ms tu i'm a very3 secretive person.x prnh nk cte mslh or kisah seharian pd owg lain even pd kwn2 pun.but..everything change after my hubby (yg waktu tu blm jd huby) muncul dlm my life.it's like a gift from God coz b4 that aku berada dlm kejahilan apakah makne cinta yg sbnr..cewah!

ape punya mengarut ni..sbnrnya nk cte psl kehidupan yg rsnya t'lalu cpt plak update..hehe..yela..dlm ms 2thn da ada 2org ank..aktif tul..huhu.tu nmnya rezeki kate laki ku yg t├žinta.owg laen kawen 5 or 10thn ada yg msh x dikurniakn rezeki so alhamdulillah aku yg sgt subur ini telah pun ada 2 dgn sgt senang. senang pun x senang sgtla..yg nmnya beranak..tipula klu ada yg ckp senang.if normal..yg operate n amk epidural tu x aci.xleh nk kira.ble branak normal ni..kita lbh merasai cabarannya..

tp,ble baby da lahir..semua kesakitan yg dirasai berbaloi2.ble tgk si kecik terkedip2 kt ats perut mumy,its d hapiest moment in my life ever..hilang sume kesakitan yg tdnya rsnya mcm da xmo idup lg dah..tobat la kononnya tp rupanya..tobat sambal belacan je bak kate owg tua2.sbbnya,tobat sekejap je..ble da ilang sakit mmg x serik nk ada ank lg..ank tu anugerah terindah dr ALLAH SWT.hopefully,my huby n me blh memikul tggjwb ini dgn sebaiknya..

my first baby is:





FITRA NURAISYA BALQIS
1YEAR 5MNTHS










my 2nd one:





FALIQ QAF ZUQARNAIN
3MNTHS







TO MY DAUGHTER N SON..i will always love u 'll till d end of time..